مردان سه برابر زنان مبتلا به سرطان مثانه می شوند
نوشته شده توسط : chudae

دكتر 'محمدرضا صفری نژاد' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود :سرطان مثانه بیشتر در میان مردان سنین بالا شایع است به طوری كه از هر 10 نفر مرد مبتلا به سرطان مثانه، 9 نفر آنها بالای 55 سال سن دارند.

وی خاطرنشان كرد كه براساس آمار جهانی سرطان مثانه چهارمین سرطان شایع در میان مردان است و دراین میان سفید پوستان دو برابر سیاه پوستان به سرطان مثانه مبتلا می شوند . این در حالی است كه سرطان پروستات در سیاه پوست ها شایع تر است.

این متخصص كلیه و مجاری ادراری یادآور شد : مثانه یك عضو عضلانی تو خالی و بالون مانند است كه در داخل لگن قرار دارد و ادرار در آن ذخیره می شود.

صفری نژاد گفت : براساس نتایج تحقیقات فاكتور های خطر ساز برای بروز سرطان مثانه عوامل مختلف هستند كه از آن جمله می توان به كشیدن سیگار به عنوان بزرگترین فاكتور خطراشاره كرد . همچنین قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی ، عفونت مكرر مثانه و كلیه از دیگر عوامل خطرساز هستند .

وی افزود : مهمترین علامت سرطان مثانه ، ادرار خونی است . وجود خون به هرمیزان در ادرار مهم است و این موضوع باید از سوی خود فرد و یا از سوی آزمایشگاه گزارش شود .

متخصص كلیه و مجاری ادراری خاطر نشان كرد :ادرار خونی ناشی از سرطان مثانه بدون درد است و بیماربه صورت ناگهانی درادرار خود خون می بیند و یا لخته خون دفع می كند. البته باید در نظر داشت كه وجود خون در ادرار دلایل بسیار زیادی دارد كه از آن جمله می توان به عفونت ادراری، سنگ ادراری و التهاب مثانه اشاره كرد.

صفری نژاد در مورد روش های درمانی سرطان مثانه خاطرنشان كرد: درمان سرطان مثانه بستگی به وسعت بیماری دارد و اگر بیماری در مراحل ابتدایی تشخیص داده شود درمان بهترانجام می شود . در حدود 70 درصد سرطان های مثانه سال های زیادی بیمارشرایط مناسبی دارد و در 30 درصد موارد سرطان به سرعت پیشرفت می كند.

به گفته وی سن بیمار در انتخاب نوع درمان سرطان مثانه تاثیر دارد و در بسیاری از موارد می توان با یك جراحی ، توده سرطانی را برداشت.

علمی **1354**1581





:: برچسب‌ها: طبیعت , خورشید , روش ,
:: بازدید از این مطلب : 266
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: